Δελτίο Τύπου - Έκθεση με θέμα «Αρχιτεκτονική και νερό»

Ο Φορέας Διαχείρισης της Λίμνης Παμβώτιδας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος παρουσιάζει έκθεση της Γεωργίνας Παπαγεωργίου και Ευτυχίας Μαλανδράκη με θέμα «Αρχιτεκτονική + νερό ». Πρόκειται για τμήμα διπλωματικής διατριβής που παραδόθηκε το Μάρτιο του 2007 στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, και παρουσιάζει πρόταση για μια ήπια ανάπτυξη στη ΒΑ πλευρά της λίμνης (περιοχή Ντουραχάνης)

Ο Φ.Δ.Λ.Π. στηρίζει τους νέους επιστήμονες παρουσιάζοντας εργασίες που σχετίζονται με τη λίμνη οι οποίες και αποσκοπούν τόσο στην ενημέρωση-ευαισθητοποίηση του κοινού όσο και στην προβολή ενός μοντέλου ανάπτυξης φιλικού προς το περιβάλλον.

Στην παρουσιαζόμενη πρόταση επιδιώκεται η βιωματική προσέγγιση της λίμνης από τους κατοίκους όπως επίσης και η ευαισθητοποίησή τους σε σχέση με το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά στην πρόταση που παρουσιάζεται σήμερα αναφέρεται: «Θέλουμε να φέρουμε τους ανθρώπους κοντά στο νερό με τρόπο φυσικό, με ήπιες και διακριτικές κατασκευές μέσα και έξω από αυτό, γύρω από τα όρια της λίμνης. Αυτές θα αποτελούν αφορμές για επαφή με το νερό. Η αλλοίωση των κατασκευών που προέρχεται από τα φυσικά στοιχεία (νερό, αέρας, χώμα, ζώα, φυτά και άνθρωπος) είναι η φυσικά εξέλιξη των πραγμάτων και αυτή που θα εναρμονίσει τελικά τις κατασκευές με τις υφές της φύσης.»

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη στις 19.30 στο Φ.Δ.Λ.Π. (κτίριο ΚΕ.ΠΑ.ΒΙ.-Αρχιεπισκόπου Μακαρίου 11)) όπου και θα φιλοξενηθεί η έκθεση. Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 09.00-15.00, και απόγευμα Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή 19.00-21.00. Διάρκεια έκθεσης: 3-11 Ιουνίου.

Παράλληλα ο Φ.Δ.Λ.Π. θα παρουσιάσει το οικοσύστημα της λίμνης Παμβώτιδας στα παιδιά της στ' δημοτικού του Δημοτικού Σχολείου Κατσικάς, την Πέμπτη 05/06/2008 και ώρα 10.00. Στόχος της εκδήλωσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του ανθρώπου με το οικοσύστημα της λίμνης, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Ο Φ.Δ.Λ.Π. πιστεύει ακράδαντα ότι η εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη μπορεί να ευδοκιμήσει μόνον αν ξεκινήσει από τα πρώτα βήματα μάθησης του ανθρώπου. Έτσι τα σημερινά παιδιά θα είναι αύριο άρτια ενημερωμένοι πολίτες που θα δρουν και θα συμμετέχουν στα περιβαλλοντικά ζητήματα.